loading
Suzuki történelem

Suzuki történelem

SUZUKI TÖRTÉNELEM



A cégalapító Szudzuki Micsio(Suzuki Michio) . Az első termékét 1909-ben, 22 évesen készítette egy pedál-hajtású szövőgépet, és árusítani kezdte.

30 évesen már egy szövőszéküzem vezetője volt. Ekkor hatvan alkalmazott dolgozott az üzemben. Eközben tett szert fémmegmunkálási tapasztalatokra is.

Szudzuki Micsio folyamatosan korszerűsítette a termelést, legújabb szövőszékeit már gépesítette, amihez friss tőkére volt szüksége, ezért 1920márciusában, 500 000 jen alaptőkével, Suzuki Szövőszékgyártó Vállalat (Suzuki Jidosa Kogyo) néven bevezette cégét a tőzsdére. Ez a dátum tekinthető a mai nevén Suzuki Motor Corporation-ként ismert cég megalapításának.

1922-re a cég már a legnagyobbJapán szövőszékgyárak egyike lett. Azonban a piac telítődni kezdett, mivel Suzuki kiváló minőségű, az akkori igényeket teljes mértékben kielégítő szövőszékei nem romlottak el, így az új szövőszékek iránti igény fokozatosan csökkent.

A II. világháború után a szövőszékgyártás ugyan újraindult, de a háború és az azt követő gazdasági helyzet rossz hatással volt a cég rehabilitására.

Szudzuki Micsio a szövőszékpiac telítődése miatt már a háború előtt is felmerült a gyártott termékpaletta járműipari kibővítése, sőt még 1938-ban egy Angliából hozatott Austin Seven típusú gépkocsi alapján egy prototípust is elkészített a gyár fejlesztőgárdája. Azonban az akkori projekt nem valósulhatott meg, mert időközben kitört a világháború.
Kronológiai áttekintés.


 
Suzulight:

  • 1909 Szudzuki Micsio megalapítja a Suzuki szövőgép gyárat.
  • 1922 Legnagyob szövőszékgyárak egyike
  • 1952 Elkészült az első itt gyártott jármű Power Free néven 36ccm-es kétütemű segédmotorral hajtott kerékpár, amit a 60 ccm-es, kétsebességes Diamond Free követett. 
  • 1954 A cég neve Suzuki Motor Corporation-re változik.  
  • 1955 A motorbicikliket követte az első itt gyártott autó, a Suzulight, egy elsőkerékhajtású kisautó.  
  • 1962 A Suzuki az 50 ccm-es kategóriában megrendezésre kerülő motorkerékpár-bajnokságon első helyezést ér el. 
  • 1967 360 ccm-es, kétütemű motorral piacra kerül a Suzuki Fronte. 
  • 1971 Elkészül a Suzuki GT 750, kétütemű, vízhűtéses motorkerékpár. 
  • 1974 Elindult a gépkocsiexport  
  • 1976 A Suzuki Fronte új motorja már 450 ccm-es. Piacra kerül a négyütemű, 400, 500 és 750 ccm-es Suzuki GS motorkerékpár sorozat. 
  • 1977 Elkészül az első LJ80-as, négykerék-meghajtású Suzuki, melyet már négyütemű, 800 ccm-es motor hajt.  
  • 1981 Piacra kerül a CS50-es robogó. Szerződés a General Motors-szal és az Isuzuval. 
  • 1982 A diadalmenet folytatódik. A Suzuki az 500-as kategóriában hetedszer is megnyeri az országúti motorkerékpár világbajnokságot. Megkezdi működését a pakisztáni Suzuki gyár. Aláírják az indiai Maruti és a spanyolországi Santana gyár létesítéséről szóló szerződéseket. 
  • 1983 Suzuki Cultus néven 1000 ccm-es motorral megjelent a Swift elődje. Majd a Suzuki GTI, 1300 ccm-es motorral 1986-ban. 
  • 1988 Elkészül a Vitara, a Suzuki terepjárója. 
  • 1989 nyarán a General Motorsszal közösen teljesen felújították a Swiftet. A kerekek hátul is függetlenül rugóznak, a motorokat is tökéletesítették. 1990-ben bemutatták a Sedant is. 
  • 1990-ben megállapodtak a magyarországi Suzuki gyártásáról, 1991-ben megalakult a Magyar Suzuki Rt.
  • 1991 Piacra kerül a kétüléses Cappuccino. 
  • 1992-ben legyártották az első Magyar Suzukit.
  • 1993 óta az „új autó eladások” listája szerint a Suzuki a legnépszerűbb típus Magyarországon.   
  • 1993 Beindul a Suzuki autók gyártása és értékesítése Egyiptomban. Hivatalosan is felavatják a Suzuki legújabb autógyárát Magyarországon,Esztergomban. A Suzuki Motor Corporation bemutatja a Wagon R-t, a legújabb egyterű autóját. 
  • 1994 Japánban az összes autóeladás eléri a tízmilliót.  
  • 1995 A motorbicikli export meghaladja a húszmillió darabot. A Suzuki Motor Corporation legújabb fejlesztése a Baleno. 
  • 1996 Vietnamban motorbicikli- és személyautó-gyártás indul. 
  • 1997 A személygépkocsik tengerentúli értékesítése eléri a tízmillió darabot. 
  • 2001 Év végére világszerte 30 millió darab Suzuki gépkocsit értékesítettek, ebből több mint 15 millió darab export piacokon kelt el.  
  • 2002 - május A Suzuki többségi tulajdont szerez a Maruti Indiában.  
  • 2002 Új összeszerelő sort helyeznek üzembe a Kosai gyárban.  
ügyintéző
Személyre szabott ajánlatot szeretne?